tisdag 4 maj 2010

Dag 1 & 2

Nu är det dags för APU igen. Förra året var jag ju på Postens grafiska inhousebyrå (vilket ju fortfarande syns här under eftersom jag använder samma blogg i år). Men inte i år. I år är jag på friskolekoncernen Vittra AB:s huvudkontor och på deras kommunikationsdel.

Jag har nu varit här i två dagar och jag tror att det här faktiskt kommer att bli en intressant och lärorik praktik. I måndags gick jag runt på kontoret, inte enbart Vittras utan även Academedias (som äger Vittra) eftersom det ligger i samma lokaler, och skakade hand med en väldigt massa personer. Så nu vet alla vem jag är, men jag har inget större minne av de flesta. Som det ska vara alltså :-P

I måndags fick jag även logg in på datorn, mejlen samt admin rättigheter till Vittras hemsida. Vi gick även igenom hur systemet för Vittras hemsida fungerar, så nu är jag ganska bra insatt i det.

På tisdagen (idag) började mina admin rättigheter på Vittras hemsida strula, så jag har kunnat arbeta något med det idag. Men det ska fixas, så det kommer jag göra senare.

Istället har vi gått igenom min praktik och jag har fått i uppgift att definiera skriftligen bland annat vad jag förväntar mig av praktiken och vad jag vill ha ut av den. Detta ska vara klart på torsdag.

Jag har även haft tid att arbeta lite med min svenska uppgift.

Jag har alltså haft fullt upp och tror som sagt att detta kommer att bli en bra och intressant APU period.

Next report will be posted on the torsdag!

Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar