måndag 4 maj 2009

Dag 1

Första dagen (eller första och första, jag var här 2 veckor förra APUn också) på Postens Produktionsbyrå (vars arbetsuppgifter bland annat går ut på att producera grafiska grejor internt i Posten) idag.


Efter en kort genomgång om vad det är som jag ska göra under de här 5 veckorna (vilket är att hjälpa till med deras arbetsuppgifter) så fick jag sätta mig vid en dator och börja. Idag var det relativt lungt med uppdrag. Det enda "riktiga" uppdrag som jag gjorde var att leta upp mejladresser och uppdatera en namnlista. Det tog lång tid eftersom namnlistan var så lång. När jag var klar med det så ägnade jag min tid till att leka i Illustrator. Ispirerad av min arbetsplats och dess färger så ritade jag en "Posten Tomte". När jag blivit klar med den så hade det blivit dags att gå hem. Imorgon börjar jag 09,00 och slutar 15,00 (vilket kommer att bli mina arbetstider under dessa veckor).


Det var allt för idag! Nästa raport will be here on the Onsdag!


Dagens Metal Citat:

"It's better to rule in hell, than it is to serve in heaven"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar